karate schmarate


Gulsah, Beatrice, Armina, Jag och Elin idag!

Tävling i Malmö idag. Det kunde ha gått mycket bättre än vad det gick men jag blev diskad i min första match för hård kontakt. För första gången i mitt liv så känner jag nog att jag inte kunde bry mig mindre efter en sådan sak. Jag har aldrig någonsin sagt att ett domslut är fel och jag tänker absolut inte säga det den här gången iheller. Men när min motståndare efter match säger att hon är ledsen och att hon inte tyckte att det var helt rätt iheller, då känns det konstigt. Och när sedan även huvuddomaren kommer fram 3 (!) gånger och ursäktar sig och säger bland annat en sak som att "ibland straffas vissa mer än andra", då tycker jag faktiskt inte att det känns helt rätt.

Det har gått lite trögt för mig med karaten. 3 tävlingar i rad sedan min break på 2 år har inte direkt gått som jag har velat och jag erkänner att jag idag har tänkt tanken att lägga ner hela den här skiten. Men det är inte karate som är skit. Det är dom som bestämmer som oftast är skit. Ingen utav oss som utövar sporten och får den att gå ihop med allt annat man håller på med i livet såsom skola/utbildning, jobb och övrigt. Det är vi som tränar som får gå upp en tidig måndag efter ett jobbigt träningsläger en helg, eller en tävling långt hemifrån och dessutom oftast blåslagna och i vilo-behov. Dom som sitter på stolar hela dagarna och delar ut räkningar till folk som skadar sig, dom är bara där för att ta ut sina personal issues på människor som behöver bli hyllade istället för nertryckta. Jag kan säga att jag faktiskt har fått nog av skiten, men absolut inte på sporten. Ja, folk kan ta ifrån en viljan för ett tag, men den där viljan är tillbkas för att stanna nu. Det kommer bli mycket träning nu och mina slag kommer flyga in snabbare än någonsin, resten kan kvitta.

Imorgon blir det träning hela förmiddagen på Enighet i Malmö. Sedan åker jag tillbaka till Göteborg för att fortsätta kriga på måndag med resten som man måste göra!

Puss och kram

 


Kommentarer
Postat av: Dada

You go girl!!!!! Sen kan du väl svara när storasyster rimger också =)

Puuuuuusssssssspuss

2012-02-05 @ 20:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0