Hemma

 
Jag ska flytta tillbaka till Skåne!
Jag har varit här en sommar nu och jag har självklart saknat Göteborg, min lägenhet, Park Lane och lite mer men i höst blir det studier i Malmö och en till flytt i mitt liv. Man kan ju tro att jag älskar att flytta men det gör jag inte. När jag var 19 år och precis hade tagit studenten så reste jag till Barcelona, Mexico, Argentina, Österrike och Egypten inom loppet av ett halvår. När jag kom hem så packade jag väskorna och flyttade till Göteborg utan en blekaste aning om vad jag skulle göra där. Jag klarade inte av att vara någonstans i Skåne och kände att det inte var något för mig.
 
Sen växte jag upp och blev 22 (woow), och insåg att det faktiskt inte spelar någon roll var man bor.
Jag är helt kär i Malmö och Köpenhamn, jag älskar att vara på alla ställen som påminner dig om alla minnen och allt som man har gjort och växt upp med. Jag är säker på att jag kommer flytta fler gånger i mitt liv men sanningen är att det inte finns något annat som är hemma än just här.
 
 

Kommentarer
Postat av: Dada

NAaw. så är det ju faktiskt! Jag saknar också mitt kära Skåne.... <3

2012-08-04 @ 09:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0