jag borde sova


Vikten av mål i livet = helt galet stört viktigt
. Jag kan inte förklara hur viktigt det är för mig att ha ett mål. Jag klarar exempelvis inte av att träna en längre period om jag inte ser ett mål med min träning. Att gå ner i vikt eller bygga muskler räcker inte för mig. Jag måste ha ett viktigare mål för att känna mig motiverad. Jag måste nästan ha en tävling att träna inför, annars försvinner det roliga och jag blir uttråkad. Att tävla är det roligaste jag vet, medan träna är något jag gör för att jag vill bli bättre. Summan av detta: jag måste ha glädje i allt jag gör, annars failar jag totalt.

Jag klarar inte av något ifall jag inte vet vart jag är på väg. Detta gäller alltifrån hälsa, relationer, studier och karriär. Jag klarar iheller inte av att slutföra något som jag inte brinner för helt totalt eller ifall jag känner att något inte är 100% rätt. Det är många som har sagt till mig att ändra på mig genom tiderna. Jag har fått höra att allt inte är svart eller vitt kanske 10467 gånger i mitt liv, och jag har varit nära på att lyssna men nej, jag tänker inte ändra mig.

Det blir lite många inlägg utav den här typen nu på sista tiden, men ibland måste en tjej få skriva av sig. Jag vill bara dela med mig utav att ingenting spelar någon roll. Varken pengar, status eller folks åsikter om ens liv. Man måste få gå sin egen väg, man måste ha sin egen åsikt och man MÅSTE göra det man själv vill och blir glad av.

Livet är så enkelt och jag har inte förstått det förrän nu. Jag har tänkt så mycket på vad jag borde göra att jag har glömt bort vad som gör mig glad.. Och det är sällan jag bestämmer mig för något till 100% (jag velar alltid och tänker för mycket fram och tillbaka), men när jag väl bestämmer mig så slåss jag tills jag har fått som jag vill. Godnatt.



Kommentarer
Postat av: Jeanette Ståhl

Helt rätt,Emma! Idag är det ingen som ger en det man vill ha, utan det gäller att hålla sig framme och ta själv... Lycka till med alla dina projekt för man måste också prova på för att lyckas! Kram<3

2011-04-26 @ 08:37:04
URL: http://mrsjeanette.blogspot.com
Postat av: Towa

Älskade Emma, det är bara ditt liv så lyssna bara på dig själv och inte vad andra tycker och tänker. Gör det du mår bra av. Puss

2011-04-28 @ 19:10:51
URL: http://www.towalindberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0